Dersin Adı | Mesleki Eğitim ve Uygulama II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 201 | Güz | 0 | 10 | 5 | 7 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında, uygulamalar yaparak öğrendiklerini pratik ile pekiştirmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında yaratıcı düşünme ve yaratıcı drama etkinliklerini, oyun etkinliklerini, planlayıp uygulayabilmeyi kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, dersin tanıtımı, öğrencilerin uygulamaya hazırlanması, portfolyoların organizasyonu | |
2 | Günlük Etkinlikleri Gözlemleme | |
3 | Günlük Etkinlikleri Gözlemleme | |
4 | Günlük Etkinlikleri Gözlemleme | |
5 | Günlük Etkinlikleri Gözlemleme | |
6 | Günlük Etkinlik Uygulama /Zihinsel Engelli Birey Etkinlik Uygulama | |
7 | Günlük Etkinlik Uygulama /Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Birey Etkinlik Uygulama | |
8 | Günlük Etkinlik Uygulama/Bedensel Engeli Olan Birey Etkinlik Uygulama | |
9 | Günlük Etkinlik Uygulama/İşitme Engeli Olan Birey Etkinlik Uygulama Formu | |
10 | Günlük Etkinlik Uygulama/Yaygın Gelişimsel Bozukluğu Olan Birey Etkinlik Uygulama | |
11 | Günlük Etkinlik Uygulama/Grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama ve uygulama | |
12 | Günlük Etkinlik Uygulama/Grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama ve uygulama | |
13 | Günlük Etkinlik Uygulama/Grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama ve uygulama | |
14 | Günlük Etkinlik Uygulama/Grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama ve uygulama | |
15 | Final | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Laura E. Berk . ( 2013)Bebekler ve Çocuklar- Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa.\ Nuray SENEMOĞLU (2005). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.\ Akçamete, A.G (2010). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara:Kök. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken, İ.H), PegemA Akademi, Ankara.\\ http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/program2.aspx?islem=1&kno=202 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 14 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 16 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 10 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 14 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 199 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest